Support

Våra telefontider är måndag-fredag 09.00-12.00.

contact-phone.gif 08-545 186 00
contact-mail.gif info@fondmarknaden.se

TOPP 5 VANLIGASTE FRÅGORNA

Längre ner på sidan hittar du fler frågor & svar

1.    Hur jämför jag olika fonders utveckling?
För att jämföra olika fonders utveckling väljer du de fonder du vill jämföra på sidan ”Sök fonder”, klicka på "välj", fonderna hamnar då i varukorgen. Där kan du sedan jämföra dina valda fonder.

2.    Hur loggar jag in på direktpensionsportalen?
Gå till https://direktpension.fondmarknaden.se/ och logga in med företagets organisationsnummer (12 siffror) och lösenord. Saknar du företagets lösenord kan du beställa ett nytt genom att gå till https://www.fondmarknaden.se/Loggain.aspx. Klicka på "Glömt ditt lösenord" och skriv in bolagets organisationsnummer (12 siffror) och ange den mailadress som finns registrerad hos oss. Ett tillfälligt lösenord skickas per mejl med vilket du kan logga in på fondmarknaden.se, där ni också byter det tillfälliga lösenord efter första inloggningen. Efter att bytet av lösenord är genomfört använder ni det nya lösenordet för att logga in på direktpensionsportalen.

Har du glömt vilken mejladress som står registrerad hos oss kan vi alltid posta ut ett nytt lösenord till företagets adress. Skicka oss ett mejl så ordnar vi med det.

3.    Jag vill ta ut pengar från mitt direktpensionskonto, hur går jag tillväga?
Logga in på din direktpensionsdepå på Maxfonder.se och skicka ett meddelande till oss i inloggat läge med din begäran om uttag. Har du aktiv förvaltning på depån genomför vi försäljning åt dig, så länge uttaget understiger 80% av värdet på kontot. Har du egen förvaltning behöver du själv sälja av innehav inför utbetalning. Vi genomför därefter uttaget till företagets föranslutna bankkonto.

4.    Varför har det dragits 199kr från mitt konto?
Det låter som att det är årsavgiften på vår fonddepå eller IPS-depå som dragits från ditt konto. Om du loggar in på fondmarknaden.se kan du se vilka depåer som du har hos oss. Mer information om våra avgifter hittar du i vår Prislista.

5.    Varför står det Fondab på mitt kontoutdrag?
Fondab äger och driver Maxfonder.se men är även depåinstitut åt flera olika aktörer och med all sannolikhet att är du kund och fondsparar hos Maxfonder.se ller hos någon utav våra samarbetspartners. Kontakta det företag du fondsparar hos för mer information. Om du är osäker på hos vem du är kund är varmt välkommen att kontakta vår Kundservice på 08-545 186 00.